در جلسه اخیر اتحادیه بین‌المللی نجوم قرار شد از تمامی دوازده هزار عضو این اتحادیه درباره تغییر نام قانون انبساط کیهانی از قانون هابل به قانون هابل لموتر رأی‌گیری شود. لموتر نخستین کسی بود که به این موضوع پی برد.


ستاره‌شناسان در حال بحث و گفتگو در مورد تغییر نام یکی از قوانین فیزیک هستند. در سی‌امین جلسه اتحادیه بین‌المللی نجوم (IAU) که به میزبانی شهر وین، اعضای مجمع عمومی قطعنامه‌ای را درباره اصلاح نام قانون هابل به قانون هابل و لموتر (Hubble-Lemaître Law) تصویب کردند.

در این قطعنامه همچنین تصویب شد نام و عنوان ژورژ لموتر (Georges Lemaître) ستاره‌شناس بلژیکی و ستاره‌شناس آمریکایی ادوین هابل (Edwin Hubble) را به قانون درک ما از گسترش جهان (انبساط کیهانی) اختصاص دهند.

درحالی‌که بیشتر اعضای این نشست به این قطعنامه رأی مثبت دادند اما همچنین تصمیم گرفته شد به تمام اعضای اتحادیه بین‌المللی نجوم فرصت رأی دادن در این رابطه داده شود. درنتیجه، قرار شد رأی‌گیری به‌صورت الکترونیکی و از تمامی اعضای اتحادیه بین‌المللی نجوم انجام‌شده و نتیجه نهایی اعلام شود.

پیش از این رأی‌گیری عمومی و الکترونیکی در سال ۲۰۰۶ در رابطه با تغییر تعریف پلوتو از یک سیاره به یک کوتوله فضایی انجام‌شده بود.