دو کهکشان مارپیچی که سیستم ARP 256 را تشکیل می دهند، سفری طولانی و پر هرج و مرج با هم را پشت سر گذاشته، و بعد از میلیون ها سال به هم پیوستند و یک کهکشان واحد را تشکیل دادند.

تصویری که توسط تلسکوپ فضایی هابل فضایی ناسا " ESA" گرفته شده، نشان می دهد که کهکشان مارپیچی که با هم برخورد کرده اند، حدود 350 میلیون سال نوری از زمین، تفاصله دارد.

اشکال مارپیچی آنها تقریبا همانطور که گفته شد نیستند، چرا که نیروهای گرانشی که مسئول طراحی نقاط کهکشان هستند، باعث می شوند که آنها کشیده و تحریف شوند.

هسته های آنها هنوز هم دور از هم هستند و به زودی هماهنگ نخواهند شد، اما این تصویر نشانه های مشخصی را نشان می دهد که تصادف هیجان انگیزی در حال وقوع است.
پراکندگی های پر جنب و جوش گازی که در سراسر تصویر پراکنده اند، پرورشگاه های ستاره ای هستند که از آن ستاره های داغ جدید به طور مداوم در حال ظهور هستند.

شکل گیری ستارگان توسط افزایش ناگهانی گرد و غبار بین ستاره ای و حرکت گاز ناشی از تعاملات گرانشی قوی بوجود می آید.

این جفت به نام Halton Arp نامگذاری شده است، این عکس ها ویژگی های کهکشان ها را در مراحل مختلف تکامل، از جمله کهکشان های کوتوله ای که به شکل عجیب شکل گرفته اند، کهکشان هایی که در حال تعامل هستند ا به ما نشان می دهند.

این عکس ها به عنوان یک ابزار برای ستاره شناسان به کار می رود تا به درک اینکه چگونه کهکشان مارپیچی و بیضوی در طول زمان تغییر شکل می دهد را به ما نشان دهند.



دریافت
حجم: 609 کیلوبایت