گاهی اوقات اکتشافات علمی در آزمایشگاههای جهانی انجام می شود، زمانی که دانشمندان درخشان به هم می پیوندند تا یک تجربه شگفت انگیز را با تجربیات تازه به اثبات برسانند.

-----------------------------

اولین مشاهدات سر و صدا از انرژی نوظهور که از انفجار بیگ بنگ خارج شد،چنین منبع منفعل انرژی پس زمینه مایکروویو کیهانی، اکو بازتابنده بیگ بنگ است.


در اواسط قرن بیستم، دو نظریه برای توضیح ایجاد جهان، رقابت کردند. در یک گوشه، طرفداران نظریه حالت پایدار استدلال می کنند که جهان ابدی است، به طوری که شما به اندازه کافی بزرگ می شوید، به همان اندازه در همه جا و در همه مکان ها نگاه کنید.


اما مورد قویتر برای Big Bang بود، که در آن زمان یک جهان محدود را مشخص کرد، که از یک نقطه در فضا گسترش می یافت. بخش اعظم حمایت از این نظریه از ادوین هابل بود که قبلا مشاهده کرد که جهان در حال گسترش است. مشاهدات او به خوبی برای مدل بیگ بنگ مناسب است، نقاشی تصویری از یک بالون از هیچ چیز گسترش یافته و هنوز هم تورم دارد اما شواهد سخت برای بیگ بنگ باقی مانده بود.


سپس، در سال 1964، سه نفر از محققان در پرینستون - رابرت دیک، جیم پیبلس و دیوید ویلکینسون - فرض کرد که اگر نظریه بیگ بنگ صحیح باشد، باید یک موج شتاب فراوانی از تابش ایجاد کرد که هنوز هم قابل مشاهده است. پس از سفر به 13 میلیارد سال به طول می انجامد، این موج به طول موج های بسیار طولانی منتقل می شود، احتمالا به عنوان امواج رادیویی ظاهر می شود. آنها خود را جمع آوری ابزار و برنامه ریزی برای گرفتن این سیگنال خستگی ناپذیر مشغول بودند. آنها همچنین بدون تردید در مورد آنچه کودتای آن را ثابت می کند که منشاء جهان - به اندازه کافی بزرگ برای به دست آوردن شهرت و احتمالا ثروت کوچک به دلیل برنده جایزه نوبل فکر می کنم.


سر و صدای ماندگار ویلسون



در همین حال در 40 مایلی نیوجرسی دو محقق با آزمایشگاه Bell به نام آرنو و رابرت ویلسون در پیگیری سیگنال عجیب بودند. با استفاده از Antenna هورمون هولدمیل 50 پا، آنها سعی کردند اندازه امواج رادیویی را که از کهکشانهای فراتر از مسیر راه شیری می گذرد اندازه گیری کنند. حتی 50 سال پیش، امواج رادیویی محلی مشغول بودند و Penzias و ویلسون زمانی را صرف غلبه بر رادیو و رادار نظامی کردند که به منظور ایجاد سیگنال های اضافی ضعیف بود.


آنها تلسکوپ خود را به سوی شهر نیویورک نشان دادند و پس از آن دوباره رصد را شروع کردند، اما سیگنال بدون تغییر بود. 


آنها گمان میکردند این سر و صدا (سیگنال) از کهکشان راه شیری است، اما بعد از آن همه تحقیق در مورد سیگنال ها از سر و صدا بدون توجه به جایی که آنها در آسمان نگاه می کردند تغییر نمی کند.


آنها فکر می کردند که دستگاه خود می تواند پر سر و صدا باشد، و سیگنال ها از آن باشند بنابراین Penzias و ویلسون گیرنده خود را با هیدروژن مایع خنک کردند تا این سیگنال ها را خنثی کنند، اما با این وجود باز هم سیگنال ها همچنان ادامه داشتند.


از نویز تا جایزه نوبل

در نهایت گروه پرینستون در مورد مشکل سر و صدا گروه هولدمدو باخبر شد. آنها بازدید کردند و متوجه شدند که Penzias و ویلسون به طور اتفاقی ، سیگنال Peebles و همکارانش را دنبال کرده بودند.


بنابراین  دو گروه به سادگی توافق کردند تا همزمان نظریه حود را منتشر کنند. Penzias و ویلسون در مورد سیگنال مداوم خود نوشت و گروه پرینستون توضیح نظری را نوشت.


اما با شواهد Penzias و ویلسون، تئوری بیگ بنگ جایگزین حالت پیش پا افتاده ای را که پیشی گرفته بود شد که  یک دهه بعد باعث برنده شدن جایزه نوبل شد.