AI تشخیص  داد 72 انفجار رادیویی سریع از یک منبع ناشناخته دور منتشر شده است.

------------------------------

طوفان در سراسر آسمان به مدت یک میلی ثانیه، انفجار رادیویی منتشر می کند (FRBs) یکی از جدیدترین و پررنگ ترین پدیده های نجومی است. آنها از فواصل بسیار دور می آیند و بدون هیچ گونه قافیه یا دلبستگی ظاهر می شوند و جزئیات آنها را تقریبا غیرممکن می کند.


خوشبختانه هوش مصنوعی به پژوهشگران در مورد این رخداد اسرار آمیز کمک می کند. با استفاده از تکنولوژی یک گروه از ستاره شناسان قادر به مطالعه 72 انفجار رادیویی جدید از انفجار از FRB 121102 بود.



FRB ناشناخته Origins

FRB ها انفجار سریع امواج رادیویی هستند که هر یک تنها چند میلی ثانیه طول می کشند که از مسیر شیری می آیند. آنها اولین بار در سال 2007 وارد صحنه شدند، زمانی که دانکن لوریمر، استاد نجوم و دانش آموز او، دیوید نارکویچ، یک فلاش رادیویی 5 میلی ثانیه ای را که از ابر کوچک ماژلانی عبور می کرد کشف کرد، اما نمی توانست دریابد که از کجا آمد یا چه چیزی باعث شد که بوجود آید.


محققان پس از شناسایی بسیاری از FRB های دیگر نظریه ای دادند که آنها از ابرنواخترهای پر انرژی میایند  یا در جریان ترکیب ستاره های نوترونی و سیاهچاله دفع می شوند. برخی دیگر حدس می زنند که آنها سیگنال های مصنوعی از تمدن های دوردست و هوشمند هستند.


گروهی از محققان مرکز تحقیقات SETI در دانشگاه کالیفرنیا به عنوان بخشی از یک برنامه به نام Breakthrough Listen، که اسکن آسمان را برای نشانه های هوش فرا زمینی دنبال می کرد نگاهی عمیق به FRB 121102 در نظر بگیرد. آنها پنج ساعت با تلسکوپ سبز بانک غرب ویرجینیا رصد کردند، آنها 21 بمب افکن را که از یک کهکشان دور بود تصویربرداری کردند.



شناختن مشاهدات انسانی همیشه کامل نیست، دانش آموز جری ژانگ یک الگوریتم یادگیری ماشین را برای اعمال به مجموعه داده ها ایجاد کرد و امیدوار است هر FRB هایی را که محققان از دست داده اند، بررسی کند. این الگوریتم 72 عدد FRB اضافی را که از یک کهکشان منتشر می شد نشان داد - که بیشترین تعداد FRB ها در یک دوره مشاهده می شود.


از داده های جدید، ژانگ و همکارانش توانستند اطلاعات پیشین ناشناخته FRB 121102 را دقیقا مشخص کنند. آنها دریافتند که 93 FRB کامل هیچ الگوهای خاصی در زمان ورودشان نداشتند و پهنای باند امواج رادیویی نشانگر الگوهای خاصی از تقویت دقیقا همان چیزی که برای FRB بدان معنی است، هیچ کس واقعا نمی داند. اما با مشاهدات بیشتر، ژانگ و تیم او امیدوارند که زمان های ورود و فرکانس پهنای باند خود را بیشتر بررسی کند و در نهایت منبع منبع FRB را مشخص کند.


یافته های جدید هنوز هم محققان را خراش می دهد، اما با گذشت زمان، هوش مصنوعی امیدوار است ویژگی های بیشتر FRB ها را شناسایی کند و این رمز و راز نجومی را برای یک بار و برای همه حل کند.